Till nyhetsarkivet
2018-01-30

Få tid till träningen


Har du svårt att få tid till träningen? Här är fem pass som ger resultat på bara 30 minuter.

Power Cardio är högintensiva intervaller där du använder hela kroppen. Med intervaller pressar du dig hårt med vilan inom räckhåll där du taggar för nästa intervall. Du boostar konditionen samtidigt som förbränningen kommer öka efter den intensiva träningen.

Indoor Walking är konditionspasset för dig som vill ha skonsam träning men som ändå ger resultat. På den nätta crosstrainern höjer du pulsen samtidigt som hela överkroppen aktiveras och tränar din stabilitet. 

CXWORX är ett koncept från LesMills där du aktiverar hela bålen. En stark bål är viktigt för att undvika skador. Eftersom bålen är inkluderad i nästan allt vi gör med kroppen kommer du få ut mer av din övriga träning av en stark coremuskulatur.

Cykel Tough är 30 minuter högintensiv cykling där du utmanar din kondition, styrka och ditt jävlar anamma. Du pressar dina gränser i tuffa intervaller som tar din cykling till en helt ny nivå. 30 minuter räcker gott och väl, vågar du anta utmaningen?

TRX stärker bålen och balanserar hela kroppen. Med funktionella övningar jobbar du med din egen kroppsvikt och de gula TRX-banden. Träningen anpassas enkelt till din nivå så om du vill kan du krama ut kroppen ordentligt på bara en halvtimme.

Ibland är det ändå svårt att hinna iväg till träningen. Som tur är finns bra träningsalternativ även de dagar tiden är knapp. På Fysiken Kaserntorget startar en virtuell klass varje timme då det inte är något ordinarie pass. Välj mellan högintensiva klasser i A-salen eller kom ner i varv med Body&Mind klasser i B-salen.

Dela på Facebook