Funktionell Träning

Med hjälp av stepbänk och viktplattor tränar du hela kroppen i rörelser som utmanar stabilitet, styrka, smidighet och spänst. Övningarna utgår från rörelser vi använder i vardagen, som att lyfta, vrida, sträcka, böja, balansera, hoppa och mycket mer. Var beredd på att vingla lite, svettas och hitta muskler du inte visste att du hade!

styrka

smidighet

spänst

stabilitet

bålstabilitet

allsidigt

balans

hopp

hållning

Nivåer

  • Rörlighet
  • Styrka
  • Kondition
  • Koordination
  • Hopp

Klasser

Funktionell träning, 30 min.
Funktionell träning, 55 min.

FÖRKUNSKAPSKRAV 

Inga.

NYTTA/FÖRDELAR

  • Bygger upp styrka, stabilitet och spänst
  • Förbättrar rörlighet

INNEHÅLL/MOMENT

  • Uppvärmning med enkla rörelser
  • Övningar i olika rörelseplan- stående, sittande, liggande.

SAL & MATERIAL

  • Bänk och viktplattor

Att tänka på

  • Biljetter och bokning till alla pass

Nivåer

  • Rörlighet
  • Styrka
  • Kondition
  • Koordination
  • Hopp

Instruktörer

fredag 28/4
Tid Typ Plats Instruktör Status  
16:00 - 16:55 Funktionell träning - 55 min C-hall (Gibraltargatan) Sara G platser kvar: > 20 Boka
tisdag 2/5
Tid Typ Plats Instruktör Status  
11:30 - 12:00 Funktionell träning - 30 min A-sal (Kaserntorget) Ulla-Britt E platser kvar: > 20 Boka
18:05 - 19:00 Funktionell träning - 55 min C-hall (Gibraltargatan) Sara G platser kvar: > 20 Boka
onsdag 3/5
Tid Typ Plats Instruktör Status  
17:00 - 17:30 Funktionell träning - 30 min A-sal (Kaserntorget) Kristin A platser kvar: > 20 Boka
Dela på Facebook